Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Snöööö

Av Lars Stenberg - 15 december 2009 08:37

Vadå snö, jag har inte sett snö som åtminstånde kommer nära det jag kallar snö.

Som urnorrlänning  och utflyttad Jämte från frostviken så innebär snö minst en par dec och att jag har sett plogbiln köre förbi.

Den nya positionen Steninge utanför Halmstad ger inte mycket på den fronten, tyck bare de e skönt o int behöva skotta det är ju för fn grönt ute.

I dag läser man snökaos, osv men vad är det jo kaos i sydsverige är en normal vintermorgon i norrland och där finns inte heller några olyckor och tala om i trafiken. Slutsatsen för mig blir ju att, lås in alla söder om Gävle när det börjar snöa för dom har ingenting ute att göra. Vägverket kan åka upp till fjällkommunerna och lära sig vinter, då kan man också ta sig fram söder om dalälven. I ex Gäddede går plogbilen ut och plogar om det är mer än 3cm snö på vägen i Stockholm går den ut när det har slutat snöa vilket all förstår det blir stopp i trafiken. I Gäddede kan alla köra bil i Stockholm 1 % och då blr det stopp igen.

Fram för en rätt inställning från vägverket och från er som kanske borde öva på vinterkörning.

Håll i ratten nu ska vi sladda-Lars

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Stenberg - 2 juni 2010 13:20


   Gossen parkerade i soffan , vad göra?

Av Lars Stenberg - 2 juni 2010 13:00

Jag och de mina väntar besked om bostad i Gäddede, jag har nu gjort det år jag lovade prova och så mycket vantrivsel har jag aldrig varit med om. Jag har sedan dag ett längtat tillbaka utan att få något som helst gehör. Allt alla sagt är sjukvården ä...

Av Lars Stenberg - 15 februari 2010 16:42

Fick liksom en förfrågan är det mig du menar/ telefon det var det inte det var bara i största allmänhet att så är det, så det så ...

Av Lars Stenberg - 12 februari 2010 07:44

i går såg jag en tomte för första gången på 20 år, han körde en Rav 4. Hade varit på Sannarpsbadet med flickorna och skulle hem, väntade utanför badet och svängde ut på vägen. då helt plötsligt vänder bilen framför backljusen tänds och den kommer med...

Av Lars Stenberg - 23 januari 2010 09:13

Brasklapp till alla hjälpare! Varför ska jag hjälpa när et är jag som behöver hjälp.Vem ska jag hjälpa som jag inte känner,när det gäller alla bidrag som tiggs ihop till alla katastrofer runt om på jorden så kommer väl knappt 10 % fram till dom som b...

Presentation


Kontrasten

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards